خاکریز من

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

خاکریز من
آخرین نظرات
نویسندگان

باهوش‌ترین تبلت‌های بازار چه ویژگی‌ دارند؟

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۹ ب.ظ


به گزارش دریچه خبر، شاید بتوان گفت امروزه اکثر کاربران دنیای رایانه در حال عزیمت به دنیای تبلت‌ها هستند چراکه این دستگاه‌ها می‌توانند تا حدی نیازهایشان را برطرف سازند.



Sony Xperia Z2 Tablet

یکی از بهترین‌های بازار نسل دوم سری تبلت‌های Z شرکت سونی است. این تبلت در حال حاضر از یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های طراحی شده برای دستگاه‌های موبایل، یعنی یک تراشه چهار هسته با قدرت پردازش 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد.

وزن 436 گرمی این تبلت به خوبی در تمام سطح آن پخش شده به گونه‌ای که می‌توان گفت بعد از چند ساعت کار کردن با Z2 دست کاربر مشکلی پیدا نمی‌کند.

سونی سعی کرده با استفاده از یک رم سه گیگابایتی که وظیفه ایجاد تعادل بین پردازنده و حافظه را برعهده دارد از هنگ کردن Z2 تا حد بسیاری جلوگیری کند. اما اندازه 26 سانتی‌متری صفحه نمایش این دستگاه کمی گرفتن آن را برای کاربر سخت می‌کند.

هنگام خرید باید این نکته را مد نظر قرار داد که Z2 در برابر آب و خاک مقاوم است و کاربر می‌تواند آن را تا عمق یک متر و 30 سانتی متری داخل آب فرو کند. این دستگاه به اندروید کیت کت مجهز شده است.

Samsung Galaxy Tab 4.0 LTE

سری Galaxy Tab شرکت سامسونگ در بین تبلت‌های این شرکت از شهرت نسبتا بالایی برخوردار است. البته نباید چندان در این مورد هیجان زده شد چراکه با دیدن رم 1.5 گیگابایتی دستگاه متوجه می‌شوید که سامسونگ در نسل قبلی تکنولوژی باقی مانده است.

این محصول 276 گرمی نسبت به امکاناتی که به کاربران ارائه می‌دهد سبک طراحی شده است. صفحه نمایش 17.5 سانتی‌متری این تبلت کیفیت رنگ و وضوحی بالایی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

کاربر می‌تواند حافظه این دستگاه را با استفاده از کارت حافظه خارجی تا 64 گیگابایت افزایش دهد. این تبلت از لحاظ پردازش اطلاعات متوسط است چراکه شرکت سازنده در قلب تپنده آن یک پردازنده 1.2 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای در نظر گرفته است.

محصول مورد بحث از لحاظ نرم‌افزاری به اندروید کیت کت مجهز شده تا بتواند در کنار سایر دشمنانش به رقابت بپردازد.

Huawei MediaPad 10 Link+

این دستگاه که در سال 2014 روانه بازار خواهد شد، صفحه نمایشی 25 سانتی متری دارد و وزنش چیزی معادل 640 گرم است. کیفیت صفحه نمایش آن چنگی به دل نمی‌زند البته اگر بخواهیم در رنج قیمت خود دستگاه اظهار نظر کنیم، تا حدودی منطقی است.

شرکت سازنده در درون این دستگاه یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.6 گیگاهرتزی تعبیه کرده که در کنار رم یک گیگابایتی‌اش عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

MediaPad 10 Link+ از لحاظ نرم‌افزاری به نسخه جدید اندروید موسوم به کیت کات مجهز است.

Asus Memo Pad 8

شاید بتوان گفت این محصول 350 گرمی در مقایسه با امکاناتی که به کاربرانش ارائه می‌دهد یکی از متوسط‌های بازار به حساب می‌آید.

صفحه نمایش 20 سانتی‌متری این تبلت نسبت به مدل‌های قبلی کیفیت پایین‌تری دارد. همراه شدن رم یک گیگابایتی با یک پردازنده 1.6 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای چندان جدید به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند نیازهای یک کاربر را تا حد متوسطی برطرف کند.

این تبلت با دو حافظه 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه شده که کاربر می‌تواند این حجم را با استفاده از یک حافظه خارجی تا 64 گیگابایت افزایش دهد. یکی از مواردی که می‌توان آن را به خوبی در این مدل لمس کرده، نرم‌افزار اندروید 4.2.2 یا همان جیلی بین است که روی این مدل به چشم می‌خورد.

Nexus 7

به جرات می‌توان گفت تبلت جدید شرکت گوگل یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. Nexus 7 برگ برنده‌ای را در آستین خود جای داده که کمتر شرکتی از این ویژگی بهره می‌برد. پشتیبانی نرم‌افزاری و ارائه اپدیت‌های پی در پی اندروید بزرگترین ویژگی مثبت این تبلت محسوب می‌شود.

در حال حاضر Nexus 7 از آخرین نسخه اندروید موسوم به کیت کت بهره می‌برد. کیفیت صفحه نمایش 17.5 سانتی‌متری این گوشی نسبتا مناسب است. به نظر می‌رسد شرکت گوگل سعی کرده در طراحی این مدل نهایت دقت را به خرج دهد، وزن 290 گرمی Nexus 7 شاهدی بر این مدعاست.

این محصول به یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی و یک رم دو گیگابایتی مجهز شده، باید در رابطه با این تبلت به این نکته اشاره کرد که تنها در دو مدل 16 و 32 گیگابایتی روانه بازار شده و قابلیت افزایش حافظه بوسیله کارت حافظه خارجی را ندارد.

LG G Pad 8.3

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برند LG مانند گذشته کیفیت بالایی ندارد، اما این شرکت چند سالی است که رویه تغییر را در پیش گرفته و هر روز بهتر می‌شود.

درحال حاضر می‌توان یکی از تبلت‌های نسبتا خوب LG در را G Pad 8.3 محسوب کرد. این تبلت که در سال 2013 روانه بازار شده صفحه‌نمایشی 21 سانتی‌متری دارد و کیفیت آن نسبتا مطلوب است.

هنگامی که G Pad 8.3 را در دست می‌گیرید، وزن 338 گرمی آن چندان سنگین به نظر نمی‌رسد. این محصول مجهز به یک پردازنده 1.7 گیگاهرتزی چهارهسته‌ای و یک رم دو گیگابایتی است.

کاربر می‌تواند با استفاده از حافظه خارجی، حجم دستگاه خود را به 64 گیگابایت افزایش دهد. از لحاظ نرم‌افزاری G Pad 8.3 به جدیدترین سیستم عامل اندروید یعنی کیت کت به روزرسانی شده است.

توضیح:

ppi*تراکم پیکسلی: تراکم پیکسلی به تعداد مربع‌های بسیار کوچکی گفته می‌شود که در هر 2.5 سانتی‌متر مربع(یک اینچ) وجود دارند. هرقدر تراکم پیکسلی بالاتر باشد، کیفیت صفحه نمایش بیشتر می‌شود. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۴
حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">