خاکریز من

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

خاکریز من
آخرین نظرات
نویسندگان

برای برطرف کردن بوی بددهان چه بایدکرد؟

چهارشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۴۳ ب.ظ


استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، معتقد است: استفاده از مخلوط عسل و نمک بر لثه و دندان‌ها، مانع بروز زخم‌های دهانی و آفت شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

ایسنا: استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، معتقد است: استفاده از مخلوط عسل و نمک بر لثه و دندان‌ها، مانع بروز زخم‌های دهانی و آفت شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.
ایسنا: استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، معتقد است: استفاده از مخلوط عسل و نمک بر لثه و دندان‌ها، مانع بروز زخم‌های دهانی و آفت شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

دکتر غلامرضا کردافشاری، افزود: از منظر طب سنتی، راه‌هایی نیز برای تقویت دندان‌ها و لثه وجود دارد مانند مالیدن پوست سبز رنگ گردوی تازه بر روی دندانها که آنها را تقویت می‌کند.

به گفته وی، استفاده از مخلوط عسل و نمک بر لثه و دندان‌ها، مانع بروز زخم های دهانی و آفت شده و دندان‌ها را سفید و جویدن کندر نیز لثه را محکم می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: عسل به خاطر دارا بودن کلسیم، فسفر و فلوراید برای دندان‌ها و لثه مفید است، اثر جلادهندگی نمک برروی دندان ها نیز موثر است و برای حفظ صحت دندان‌ها باید از مصرف شیرینی جات و ادویه جات و غذاهای تند به میزان زیاد پرهیز کرد.

کردافشاری با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ادامه داد: افرادی که معمولا دچار تلخی دهان، تهوع و بی‌اشتهایی هستند باید از شربت‌هایی مثل شربت انار، زرشک و سکنجبین استفاده شود.

وی اضافه کرد: کسانی که از برگشت اسید غذا از معده به مری رنج می برند، از فواید مصرف خاکشیر یک ساعت قبل از غذا و هویج پخته با روغن زیتون بهره مند شوند.

این استاد دانشکده طب سنتی، گفت: خاکشیر و هویج هر دو در تقویت معده و هاضمه نقش دارند که البته نقش مثبت روغن زیتون نیز در تسکین بازگشت غذا از مری به معده نباید غافل شد.

کردافشاری بیان کرد: اگر علت بوی بد دهان رطوبت و مواد فاسد ریخته شده از مغز است، باید از خوردن غذاهای ترش و نفاخ پرهیز کرد و نیز مصرف موادی از قبیل بادام جهت تقویت مغز باید مدنظر قرار بگیرد.

این متخصص طب سنتی در پایان گفت: اگر علت بوی بد دهان، بیماری‌ها و عفونت‌های ریوی باشد، باید اقدام درمانی مقتضی صورت گیرد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۴
حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">