سمند در گذر زمان
پس از گذشت سه دهه از تولید پیکان و عدم تنوع در شکل ظاهری و فنی آن نیاز مبرم به طراحی و ساخت خودرو جدیدی کاملآ متفاوت از نوع فعلی مد نظر قرار گرفت که مدیریت این شرکت را بر آن داشت در جهت پیشبرد اهداف سازندگی کشور و رقابت با شرکتهای خودروساز خارجی در مرکز تحقیقات ایران خودرو با همکاری مهندسین و متخصصین ایرانی نمونه هائی از خودرو ملی را با نام پیکان جدید طراحی و تولید کند. سمند – خودرو ملی - با بهره مندی از مزایایی همچون مصرف سوخت و آلایندگی پایین، ایمنی بالا به دلیل برخورداری از بدنه مستحکم، ابعاد مناسب برای استفاده درون و برون شهری، فضای قابل توجه داخل اتاق، ظرفیت کافی صندوق عقب، فرمان پذیری عالی به ویژه در جاده های پر پیچ و خم و سیستم هشدار دهنده هوشمند به یکی از محبوب ترین خودروهای روز ایران و حتی برخی از کشورهای هدف صادرات شده است.
بقیه مطلب که شامل عکس های سمند جدیدواطلاعاتشه تو ادامه مطلبه
سورن ای ال ایکس
ایمنی | سوئیچ | دو سوییچ همراه با ریموت |
قفل مرکزی | ||
جعبه کمک های اولیه | ندارد | |
سیستم هشدار دهنده | ||
کمربند ایمنی | 5عدد،جلو وطرفین سه نقطه ای و کمربند ایمنی عقب وسط، دو نقطه ای | |
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی | رادیویی | |
کیسه هوای ایمنی جلوAir bag | با توجه به بازار هدف - انتخابی | |
سیستم ایمنی دزدگیر | ||
سیستم سوخت خودکار قطع سوخت در مواقع اضطراری | ||
سیستم کنترل انتشاربخار بنزین | فقط در انواع صادراتی | |
چراغ مه شکن جلو و عقب |
ماشین - اتومبیل پژو - پژو پارس -پژو 206 - پراید
سمند lx
خودروی سمند سایانا توجه منو خیلی به خودش جلب کرد. توش سوار شدم توووپ ... همه جاش چرم نارنجی بود. پشت صندلی راننده وسر نشین دو تا تلویزیون با قابلییت پخش DVDوCDوMP3 وشیشه های ضد UV ودودی با یه شیشه ی سقفی خیلی با حالش کرده بود ولی یه جاش بد بود اونم اونجاش که چون صندلیاش از چرم بود آدم خیلی زود عرق می کرد . موتورشمTU5 بود.
سریر هم دسته کمی از سایانا نداره!
موتور | نوع موتور | XU7JPL3 |
حجم موتور | 1761 Cm3 |
|
تعداد سیلندر | 4 |
|
نسبت تراکم | 9.3:1 |
|
قدرت موتور | 100bhp@6000 rpm |
|
حداکثر گشتاور | 153Nm@3000 rpm |
|
سیستم انژکتوری | پاشش چند نقطه ای با کنترل الکترونیکی(MPFI) | |
نوع سوخت | بنزین بدون سرب RON 95 | |
تعداد سوپاپ | 8 | |
سیستم احتراق | سیستم جرقه دوبل | |
استاندارد حد آلایندگی | Euro II | |
سیستم سوخت رسانی انژکتوری | پمپ بنزین داخل باک(INTANK)- اتصالات لوله سوخت از نوع Quick Connection | |
کاتالیست اگزوز | دارد | |
کارایی | حداکثر سرعت | 185 Km/h |
شتاب صفرتا 100کیلومتر | 11.9 s |
|
مصرف سوخت(در 100 کیلومتر ) | میانگین مصرف داخل و خارج شهر بر اساس استاندارد ECER101 | 8.5 Lit/100 Km |
میانگین مصرف با سرعت ثابت 90 کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84 | 6.8 Lit/100 Km |
|
میانگین مصرف با سرعت ثابت 120 کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84 | 9.2 Lit/100 Km |
|
حدآلایندگی گاز مونوکسید کربن(CO) با وجود مبدل کاتالیزوری | کمتر از 2.3 گرم در هر کیلومتر - Euro II | |
حدآلایندگی هیدروکربنهای نسوخته(HC) با وجود مبدل کاتالیزوری | کمتر از 0.2 گرم در هر کیلومتر - Euro II | |
حدآلایندگی اکسیدهای نیتروژن(NOX) با وجود مبدل کاتالیزوری | کمتر از 0.15 گرم در هر کیلومتر - Euro II | |
سیستم انتقال قدرت | گیربکس (جعبه دنده ) | BE3/5 |
کلاچ | Dry Friction Single Plate Non Pre-Damper - مکانیکی ، تک صفحه ای خشک | |
دیفرانسیل | نوع : Pinion Crown wheel موقعیت : جلو | |
ظرفیت | باک بنزین | 66 Lit |
حجم فضای صندوق عقب | 500 Lit |
|
روغن موتور (با فیلتر) | 4.5 Lit |
|
روغن گیربکس و دیفرانسیل | 1.9 ± 0.2 Lit |
|
ظرفیت آب و ضدیخ سیستم خنک کننده خودرو | 6.6 Lit |
|
روغن هیدرولیک فرمان | 1.2 ± 0.2 litres |
|
فرمان | نوع فرمان | هیدرولیک - Power Assisted Hydraulic Type |
جعبه فرمان | دنده پینیون Rack & Pinion | |
نوع دنده | نسبت دنده 17.9 | |
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان | 3.1 | |
ترمزها | نوع ترمز | دو مداره قطری( ضربدری) |
سیستم ترمز | سیستم ترمز با تقویت خلائی | |
نوع ترمز جلو | دیسکی تهویه شونده | |
نوع ترمز عقب | کاسه ای | |
نوع ترمز ضد قفل | انتخابی | |
تجهیزات الکترونیکی | نوع وتوان باتری | باتری خشک MF)66Ah) |
ولتاژ | 12 V |
|
سیستم شارژ | دینام | |
دینام | Valeo class 9 - 90 A |
|
استارت | Valeo Class 3 - 0.9 kw |
|
واحد کنترل الکترونیکی | SIEMENS SIM2K-34VR | |
وزن | وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر وبدون تجهیزات اضافی | 1220 Kg |
حداکثر وزن قابل حمل توسط خودرو | 1743 Kg |
|
حداکثروزن مجاز با سرنشین | 1610 Kg |
|
حداکثر بار بر محور عقب | 764 Kg |
|
حداکثر بار بر محور جلو | 846 Kg |