خاکریز من

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

خاکریز من
آخرین نظرات
نویسندگان


 

اعزام گروهی از سینماگران به برزیل برای حمایت از تیم ملی فوتبال همچنان با
حواشی گره خورده و حال با گذشت چند روز از آغاز جام جهانی و انتشار تصاویر جالبی از
این گروه، این پرسش را پیش آورده که این گروه دقیقاً چه نوع حمایتی از تیم ملی
فوتبال ایران در جام جهانی 2014 می‌کنند؟!

، از چند ماه پیش از جام جهانی، گروهی درصدد برآمده‌اند تا کاروانی از هنرمندان را راهی برزیل کنند و هدفی که در این زمینه تعریف کردند، حمایت از تیم ملی فوتبال بود. از همان آغاز کیفیت این حمایت محل پرسش بود، ولی آنچه از این موضوع بیشتر بحث‌برانگیز بود، محل تأمین اعتبار سنگین اعزام این کاروان است؛ کاروانی که بیشتر بر چهره‌ها و بازیگر جوان‌پسند تمرکز داشت و در نهایت نیز بیشتر این بازیگران نظیر نیکی کریمی، محمدرضا گلزار، امین حیایی، نیوشا ضیغمی، بابک حمیدیان و... از سفر با این کاروان انصراف دادند.

شاید مهم‌ترین دلیل این بازیگران برای انصراف از سفر به برزیل، سوای طرح موضوعاتی چون مشغله کاری، مبهم بودن عقبه این سفر و همچنین برنامه گروه اعزامی بود. در ابتدا سرمایه‌گذار این پروژه هفت میلیاردی یک سرمایه‌دار معرفی شد. مدتی بعد، این سرمایه دار از پروژه مذکور انصراف داد و سپس از اعتبار چهار میلیاردی سخن به میان آمد؛ اعتباری که محل تأمینش تا همین الان مبهم است و طبیعتاً هیچ بخش خصوصی حاضر نیست هزینه سفر یک گروه بازیگر را به برزیل بر عهده بگیرد.

پیگیری‌های «تابناک» مشخص کرد، به ظاهر‌ مطالبه‌ای دو میلیارد تومانی از سازمان سینمایی، یک میلیارد تومانی از وزارت ورزش و جوانان و یک میلیارد تومانی از فدراسیون فوتبال برای این پروژه شده که ظاهراً هیچ یک از این نهادها توجیه ملی بودن این اعزام و در راستای حمایت از تیم ملی فوتبال بودنش را نپذیرفته‌اند و حداقل سازمان سینمایی در این زمینه مطالبه دو میلیاردی برای این پروژه را نپذیرفته است.

آن گونه که در اخبار آمده بود، در این سفر سیاحتی مستندی شش قسمتی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی سیدجواد هاشمی تولید شده و در شبکه خانگی توزیع شود که ظاهراً هنوز کارگردان این پروژه راهی برزیل نشده ‌و مشخص نیست روند ساخت این پروژه نیز در چه وضعیتی است و در واقع این منبع تأمین کننده بخشی از هزینه اعزام تیم ملی فوتبال نیز مبهم است.

در این شرایط محسن تنابنده، محمدرضا شریفی‌نیا، محراب قاسم‌خانی، بابک اردلان، سام درخشانی، فاطمه گودرزی، لیندا کیانی، امیرحسین صدیق، پژمان جمشیدی، رضا یزدانی، سیدجواد هاشمی، مسعود پاکدل، مهران غفوریان، سیاوش خیرابی، سیروس عبدلی، کامران تفتی، نرگس محمدی، حسام نواب‌صفوی، راهی برزیل شدند تا این کاروان به هر قیمتی شده راهی برزیل شود و سعادت حمایت از تیم ملی فوتبال از دست نرود!

با این حال، تصاویر منتشره از این بازیگر بیشتر به یک سفر توریستی شبیه است که کوچک‌ترین رابطه‌ای با تیم ملی نداشته و دست‌کم تاکنون این بازیگر حتی در تمرین تیم ملی نیز حاضر نشده‌‌ و به تشویق تیم ملی نپرداخته‌اند و با این اوصاف، مشخص نیست این حمایت روحی بازیگران اعزامی از تیم ملی فوتبال چگونه بوده است؟! آیا بهتر نیست برای سفر به برزیل، بهانه‌ای ‌جز حمایت از تیم ملی جست و در این مقطع بدین شکل به چالش کشیده نشد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۳۰
حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">