خاکریز من

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، امام خامنه ای

خاکریز من
آخرین نظرات
نویسندگان

شرکت "آنیچویس چامبر" اتاقی برای آزمایش میزان آلودگی صوتی محصولات خود ساخته که به"اتاق خاموش" مشهور شده و در کتاب رکوردهای گینس نیز به همین عنوان ثبت شده است....
برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این اتاق به ادامه ی مطلب بروید
.
اتاق خاموش

کیه که درباره ی شلوغی و سرو صدای کوچه و خیابون غر غر نکنه و از این نترسه که یه روزی ممکنه به خاطر زندگی کردن تو شهر دیوونه بشه؟ گاهی اوقات، آدم به کمی آرامش و سکوت برای سالم موندن احتیاج داره. جایی باشه که بتونه خلوت کنه و هیچ سر و صدایی اذیتش نکنه. ولی شاید براتون جالب باشه اگه بفهمید سکوت زیادی هم به اندازه ی سر و صدای زیاد میتونه دیوونه کننده باشه! این چیزیه که دانشمندان “مینیپولیس”، با درست کردن ساکت ترین اتاق  دنیا فهمیده اند.

 

 ساکت ترین اتاق جهان با درجه ی صدای -۹ دسیبل، به قدری ساکته که میتونی توش صدای جریان خونت رو بشنوی. این سکوت انقدر دیوانه کننده است که بعد از یه مدت میتونه توهم زا بشه و طولانی ترین زمانی که کسی در آن دوام آورده ۴۵ دقیقه است.

 

 

ویژگی مهم این اتاق اینه که سقف، در و دیوارهای این اتاق به جای بازتاب کردن صدا، اون رو جذب خودشون می کنن. به خاطر همین درجه ی صدای این اتاق -۹ دسیبل است، در مقایسه با درجه ی ۳۰ دسیبل  یک اتاق معمولی که ما به آن “اتاق ساکت” می گوییم. حداقل صدایی که گوش انسان میتونه بشنوه ۰ دسیبله. پس این اتاق عملا بدون صداست.

 

از این اتاق میشه برای تست صدای محصولات مختلف مثل LED ها استفاده کرد.

منبع:http://pd90.blogsky.com//

موافقین ۱ مخالفین ۱ ۹۳/۰۲/۱۲
ایزد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">